Jak proměnit pasivní prohlídku v aktivní zážitek?

Muzejní interakce a hry

Interaktiva je nedílnou součástí expozic a návštěvníci ji očekávají jakou součást moderního muzea zaměřeného na návštěvníky. Muzejní hry jsou skvělým nástrojem, jak nabízet atraktivní interaktivní prvky, zvýšit aktivitu návštěvníků a jak podpořit jejich učení. Při workshopu se seznámíte s pestrou škálou situací, pro které můžete hry vytvořit. Ve stejné míře bude kladen důraz na digitální i ne-digitální hry. Zaměříme se na postup, jak hru vytvářet a jak nastavit její (vzdělávací) cíle. Budeme se také věnovat tématu významu testování her a získávání zpětné vazby na herní prototypy.

Praha

18. září, 10:00–15:30
Hybernská 4
plná cena: 2650 Kč / pro studující: 1900 Kč

Nevyhovující termín?

Mrzí nás to – ale nezoufejte! Pokud se nemůžete zúčastnit workshopu, podívejte se na nabídku webináře ke stejnému tématu. Můžete se připojit online odkudkoli.

Program

Během workshopu se střídají praktická cvičení s výkladem a časem, kdy je prostor pro sdílení vašich zkušeností. Přidanou hodnotou školení je možnost dozvědět se, jak k tématu přistupují v jiných institucích a získat kontakty na další profesionály a profesionálky. Během školení si rozšíříte povědomí o tom, jak mohou hry vypadat a jaké formy interakce můžete nabízet.

Teoretická část

  • Interakce a online interakce
  • Definice hry a využívání her v českých muzeích (data z výzkumů)
  • Typologie her
  • Případové studie vývoje muzejních her
  • Proces vzniku her

Praktická část

  • Cvičení na vývoj hry
  • Návrh testování hry

Cíle

  • 01

    Vývoj hry

    Seznámíte se s procesem vývoje hry.
  • 02

    Herní typologie

    Rozšíříte si povědomí o tom, jaké všechny druhy her můžete použít.
  • 03

    Kreativita

    V rámci workshopu rozvinete vlastní kreativitu.

Co získáte

Po absolvování školení získáte schopnost najít příležitosti, kde využít muzejní výzkum. Dozvíte se, jak vypadá příprava výzkumu a jaké metody můžete použít. Během školení budete mít možnost zeptat se na konkrétní problémy, které řešíte (doporučujeme předem poslat záběr na téma hry, kterou plánujete, a to mailem na info@muvio.cz). Kromě toho si odnesete:

  • Pracovní listy pro plánování vývoje muzejní hry
  • Vzorovou vyplněnou rozvahu o přípravě hry pro inspiraci
  • Materiály pro organizaci testování hry s příklady otázek, které se věnují jak formě, tak obsahu hry